sâmbătă, februarie 27, 2010

De ce suntem asa de prostuti? ;))




Nu stiu...eu tot continui sa ma intreb de ce suntem/sunt asa de ingusta in gandire? Ma tot gandesc la asta...e atat de usor sa gandesti gresit si sa te complici doar in a vedea ce se vede si in a nu vedea, a nu cauta, a nu intelege nevazutul.

Cand Dumnezeu spune ca scopul lui primordial este: "Fiti sfinti caci Eu sunt sfant":

Exodul 22:31 Să-Mi fiţi nişte oameni sfinţi.
Leviticul 11:44 Căci Eu sunt Domnul, Dumnezeul vostru; voi să vă sfinţiţi, şi fiţi sfinţi, căci Eu sunt sfânt;
Leviticul 11:45 Căci Eu sunt Domnul, care v-am scos din ţara Egiptului, ca să fiu Dumnezeul vostru, şi să fiţi sfinţi; căci Eu sunt sfânt.
Leviticul 19:2 "Vorbeşte întregii adunări a copiilor lui Israel, şi spune-le: Fiţi sfinţi, căci Eu sunt sfânt, Eu, Domnul, Dumnezeul vostru.
Leviticul 20:7 Voi, să vă sfinţiţi, şi să fiţi sfinţi, căci Eu sunt Domnul, Dumnezeul vostru.
Leviticul 20:26 Voi să-Mi fiţi sfinţi, căci Eu sunt sfânt, Eu, Domnul; Eu v-am pus de o parte dintre popoare, ca să fiţi ai Mei.
Numeri 15:40 vă aduceţi astfel aminte de poruncile Mele, să le împliniţi, şi să fiţi sfinţi pentru Dumnezeul vostru.

Romani 1:7 Deci, vouă tuturor, care sunteţi preaiubiţi ai lui Dumnezeu în Roma, chemaţi să fiţi sfinţi: Har şi pace de la Dumnezeu, Tatăl nostru, şi de la Domnul Isus Hristos!

1 Petru 1:15 Ci, după cum Cel ce v-a chemat este sfânt, fiţi şi voi sfinţi în toată purtarea voastră.
1 Petru 1:16 Căci este scris: "Fiţi sfinţi, căci Eu sunt sfânt".
1 Petru 3:15 Ci sfinţiţi în inimile voastre pe Hristos ca Domn." Fiţi totdeauna gata să răspundeţi oricui vă cere socoteală de nădejdea care este în voi; dar cu blândeţe şi teamă,


atunci de ce suntem asa ingusti? Cand El spune ca vrea sa puna in noi CARACTERUL lui CHRISTOS, de ce ne tot miram si ne tot intrebam : Ca de ce asta nu merge cum vreau eu? De ce mi se intampla asta? De ce trebuie sa trec prin asta? Pentru ce a venit asta peste mine? De ce?... etc.

Daca El spune ca :

"Căci gândurile Mele nu sunt gândurile voastre, şi căile voastre nu sunt căile Mele, zice Domnul.
Ci cât sunt de sus cerurile faţă de pământ, atât sunt de sus căile Mele faţă de căile voastre şi gândurile Mele faţă de gândurile voastre." Isaia 55:9

de ce continuam sa ne uitam doar la ce se vede si la ce se aude?

Daca El vrea sa te invete cum sa te porti, cum sa te disciplinezi, cum sa NU faci, cum sa vorbesti, cum sa te comporti, cum sa NU vorbesti, cum sa NU te comporti, atunci de ce ne tot batem capul cu intrebari inutile care duc doar la autocompatimire si de acolo din rau in mai rau: "de ce mie? de ce eu? de ce acum?...etc. "

De ce nu cautam sa aflam raspunsul la intrebarea: Doamne, ce anume vrei sa ma inveti? Ce anume trebuie schimbat la mine? Te rog ajuta-ma sa inteleg ce doresti sa imi vorbesti, sa inteleg si sa schimb acel obicei, acel comportament, acea lipsa de disciplina. Stiu ca vrei sa imi spui ceva prin aceste circumstante putin mai grele, grele , foarte grele, imens de grele sau cum vrei sa le numesti.


Stateam si ma gandeam: Daca Dumnezeu ma cunoaste si te cunoaste cel mai bine, El stie cel mai bine cat poti, darurile tale, si El doreste la fel de mult- poate mai mult ca tine - sa le dezvolti si sa produci roade inmultite de 10, 5 , 2 ori. Pentru ca "Cui i s-a dat mult , i se va cere mult."

Dar daca mai presus de asta El vrea mai intai sa puna in tine CARACTER, de ce sa ne tot batem capul cu intrebarile de mai sus?

Daca viata noastra IL are pe Insusi DUMNEZEU in centrul ei, daca in inima ta traieste Hristos, in mintea ta e Duhul Sfant si intreaga Sfanta Treime te locuieste, atunci asta este supranaturalul din tine, care in momentele grele te va invata, si te va surprinde cu o bucurie si cu o pace, poate "prosteasca si nelalocul ei" - din punct de vedere lumesc.

Daca Dumnezeu permite anumite lucruri in viata ta, care se vad foarte clar ca El le-a pus acolo, atunci pentru ce sa mai fi intristat si iritat? Stateam azi si ma gandeam: Oare am puterea sa ma bucur chiar daca stiu ca Dumnezeu a pus un Gigant in fata mea de multa vreme? Si vad foarte clar ca El l-a pus? Are rost sa fiu intristata sau revoltata? Si am ajuns la concluzia asta: Ma pot bucura! Ma pot bucura! De ce ne uitam doar la ce se vede? De ce?...

Cand Hristos a spus ca El ne da pacea Sa care intrece orice pricepere, chiar asta a spus. :)) Adica intrece orice logica sau inteles.

De ce ne uitam doar la ce se vede? Noi avem in noi pe Cineva, Noi avem Ceva ce lumea nu are: avem relatia PERSONALA cu Hristos. O relatie vie. Si te duci si intrebi, "IL iei la rost pe Dumnezeu ;))": si zici "Bun Doamne, ce doresti sa faci? Ce mai doresti sa imi arati din frumusetea si puterea ta infinita? Ce doresti sa imi mai scoti la suprafata din uratenia mea? Oare ce vrei Tu sa ma mai inveti: oare asta e un test pentru caracterul meu? Sau vrei sa faci anumite circumstante pentru ca sa strangi legatura dintre alte persoane? Sau dintre mine si alte persoane apropiate? Oare vrei sa le testezi si pe ele? Oare vrei sa le cunosc mai bine? Sau sa ma cunoasca ele pe mine mai bine? ."

OOO...daca nu am fi atat de prostuti... ;)). Dumnezeu poate face atatea lucruri minunate prin circumstante grele. Si poate la inceput nu ne vom da seama, dar dupa ce va trece, vom vedea legaturile create, iubirea intarita intre prieteni si in familii, relatii mai profunde, caractere schimbate sau intarite....oooo Dumnezeu lucreaza cu oamenii...iar asta chiar e complicat ;)). Dar gandurile Lui pot fi atat de "altele" fata de ceea ce noi doar vedem.

E atat de minunat cand te uiti in urma si vezi panorama...(vezi poza de la inceputul postarii). De ce suntem asa prostuti ;)) ? Ufff :). Daca noi suntem altfel , atunci noi gandim altfel.
Haideti sa avem curajul sa traim si sa credem gandurile lui Dumnezeu. Ce ziceti? :)


Daca totul e planuit cu minutiozitate de Cel mai Bun Regizor, atunci cu siguranta ca ceea ce nu ne omoara, ne face mai puternici. Mai puternici in caracter, in dragoste, in sinceritate, in slujire, in daruire, in ospitalitate, in intelepciune, in rabdare, in credinciosie, in bunatate, in bucurie.

Wow!!! Ce bine ca am scris! :) M-am lamurit acum si cu ocaiza asta v-am mai scris si voua ;)).

Ce ziceti? Alegeti impreuna cu mine sa nu mai fim asa prostuti? ;)) :)

Pentru voi , care treceti prin greu, uite o melodie frumoasa: Hristos e totdeauna acolo pentru tine. Totdeauna langa tine. Totdeauna! :)


3 comentarii:

sora'ta mai mica spunea...

se vede Cine iti e invatator! great, great work HE does in you!!

Eliza spunea...

Multumesc pentru ganduri.
Cum am scris si eu zilele trecute, inutile intrebari despre autoritatea suprema. In toate sa ne dea puterea sa spunem "Doamne, c-asa ai vrut Tu" si punct. I-am cedat terenul in tot ce suntem, in tot ce avem, atunci nu mai punem intrebari. Mergem unde ne conduce si ne bucuram de tot ce intalnim pe drum, invatand sa punem, cum ai zis , intrebarile corecte: De aici ce trebuie sa tin minte? Aici ce vrea de fapt sa imi spuna? Si sa-L lasam sa ne conduca, deplin incredintati ca tinta Lui sunt apele de odihna, chiar daca pustiul pana la ele e mare si uscat.
De abia astept sa vii sa povestim , sa ma bucur din nou de zambetul tau, de mintea si inima ta frumoasa, de care mi-e asaaaa de dor. >:D< Sa te aduca acasa in siguranta, El , Pastorul nostru drag si iubit.

Ana-Maria spunea...

Multumesc mult Eliza! Mi-e asa de dor de tine,de familie, de toti si de toate si de tot. Abia astept sa vin acasa! :) ;)) >:D<