vineri, februarie 06, 2009

Aleg sa ma bucur ! :)

Deci eu chiar m'am saturat! Pur si simplu am ajuns la concluzia ca lucrurile oricum nu vor merge si nu se vor desfasura asa cum eu doresc. Am ajuns sa inteleg ca pana la urma tot Dumnezeu conduce viata fiecaruia si pe a mea, iar eu I-am dat mana libera sa faca ce vrea cu ea...Si atunci de ce sa ma supar si sa ma frustrez si sa ma intristez doar pentru ca acum nu am ce vreau si nu sunt cum doresc, cum ma doreste El...pentru ca e nevoie de timp pentru a cuprinde si a insusi intelepciunea si caracterul pe care El il doreste in fiecare din copii Lui.


NU! Nu ma mai intristez! Daca El e cel mai intelept din Univers, daca El ma iubeste cum nimeni de pe planeta, de sub planeta , de deasupra planetei ar putea vreodata, o dragoste pe care nici macar nu o pot cuprinde, daca El vrea sa imi dea tot ce e mai bun - iar bun inseamna bun din punctul Lui de vedere care bineinteles este corect si sfant si placut si intelept si dragastos si plin de har si plin de indurare si plin de mila si plin de toata plinatatea plinatatilor si fericirilor si bucuriilor si frumusetilor si minunilor si splendorii... ("si"- repetat->licenta epica , pentru ca nu e poezie ca sa ii spun licenta poetica;).



Asa ca nu are ros sa ma intristez..deci chiar nu are rost! Nu? Si de ce sa nu ma bucur daca oricum nu schimb cu nimic lucrurile daca as fi intristata , nu ? Uite bucuria mea:

Psalmii 5:11 Atunci toţi cei ce se încred în Tine, se vor bucura, se vor înveseli totdeauna, căci Tu îi vei ocroti. Tu vei fi bucuria celor ce iubesc Numele Tău.
Psalmii 9:2 Voi face din Tine bucuria şi veselia mea, voi cânta Numele tău, Dumnezeule Prea Înalte,
Psalmii 19:5 Şi soarele, ca un mire, care iese din odaia lui de nuntă, se aruncă în drumul lui cu bucuria unui viteaz:
Psalmii 33:21 Da, inima noastră îşi găseşte bucuria în El, căci avem încredere în Numele Lui cel Sfânt.
Psalmii 43:4 Atunci voi merge la altarul lui Dumnezeu, la altarul lui Dumnezeu, care este bucuria şi veselia mea, şi Te voi lăuda cu harfa, Dumnezeule, Dumnezeul meu!
Psalmii 48:2 Frumoasă înălţime, bucuria întregului pământ, este muntele Sionului; în partea de miazănoapte este cetatea Marelui Împărat.
Psalmii 51:12 Dă-mi iarăşi bucuria mântuirii Tale, şi sprijineşte-mă cu un duh de bunăvoinţă!
Psalmii 71:23 Când Te voi lăuda, voi fi cu bucuria pe buze, cu bucuria în sufletul, pe care mi l-ai izbăvit;
Psalmii 97:11 Lumina este semănată pentru cel neprihănit, şi bucuria pentru cei cu inima curată.
Psalmii 106:5 ca să văd fericirea aleşilor Tăi, să mă bucur de bucuria poporului Tău, şi să mă laud cu moştenirea Ta!
Psalmii 119:111 Învăţăturile Tale sunt moştenirea mea de veci, căci ele sunt bucuria inimii mele.

9 comentarii:

Unknown spunea...

Buna decizie Anamaria.
Domnului ii plac oamenii care aleg.
Care iau decizii, hotarari.

Importanta este atitudinea noastra in orice circumstanta a vietii.

Sa stim' EU sunt cu voi pana la sfarsitul veacurilor" si nu vom fi niciodata singuri " Nu va voi abandona, Cu nici un chip nu va voi parasi, cu nici un chip nu va voi lasa".

Un Domn Direct, Un Domn Al Legamantului, Si al Promisiunilor si Implinirilor.

El tot ce Promite si Implineste.
Frumoasa marturia si alegerea.

Ii face placere Celui ce a murit pentru tine pentru a te vedea bucuroasa.

Daniel spunea...

Tare mi-e teama ca ma vei intelege gresit...
La intrebarea "Care e nevoia ta suprema?" ai pus o varianta care nu are nici un sens, si anume: "sa fiu iertat de Dumnezeu", apoi scri "Am ajuns sa inteleg ca pana la urma tot Dumnezeu conduce viata fiecaruia si pe a mea". Asadar, daca Dumnezeu conduce viata fiecaruia dintre noi, de ce sa-i mai cer ieu iertare, sau tu? De ce sa mai astepte cineva iertare de la el? Eu cred ca Dumnezeu e mult prea destept ca sa poata cere iertare de la niste fiinte create de el. Te rog nu te supara pe mine inainte de a medita putin la ce am scris.

Eliza spunea...

De ce sa mai fiu trist cand viata mea e-n mana lui Dumnezeu? De ce sa mai plang cand EL e Tatal meu? De ce sa mai caut o alta iubire cand El ma iubeste mereu?!?

Joy to my soul, my God is in control!!!

>:D<

Eliza spunea...

Daniel, Dumnezeu conduce viata celor iertati de EL, viata celor care i-au dat-o in control. Pentru ca omul are de ales:intre a-si iere iertare(a recunoaste aceasta nevoie suprema, fiind condamnat la moarte in caz contrar) sau a continua in ignorarea Creatorului sau, alergand in pas voios sau nu prea, inspre moartea vesnica.

Cat despre faptul ca "Dumnezeu e prea destept pentru ca sa poata cere iertare de la niste fiinte create de El"....despre ce vorbesti aici? Cine a zis ca Dumnezeu ar trebui sa isi ceara iertare...si , in primul rand, pentru ce?!?

Dumnezeu este iertare. Si e gata sa o ofere celor care recunosc nevoia de iertare din partea Lui. Inca mai este gata. Pentru putina vreme, insa. Alege ce ti-a pus inainte: Viata sau moartea; binecuvantarea sau blestemul. Alege binele, alage-L pe Dumnezeu in controlul vietii tale...ca sa traiesti in vesnicie alaturi de El!

Ana-Maria spunea...

Mai intai : Multumesc Alex si multumesc Eliza pentru incurajari!:)

Apoi: Daniel, am inteles ce vrei sa spui. M-am gandit atunci cand am scris si am scris bine. Iti explic:
Problema pe care ai pus-o in discutie este o problema pe care doar un teolog te-ar putea lamuri...sau poate nici el 100%.


Dar voi incerca in urmatoarele randuri. Eu cred in Dumnezeu si cred in ce supune Bibilia ca este Dumnezeu si cum este El descris acolo. Dumnezeu este atotputernic, El face tot ce vrea: Dumnezeul nostru este in cer, El face tot ce vrea. Psalmul 115:3 .


Apoi in Exod, de nenumarate ori, Dumnezeu se prezinta pe Sine ca "Domnul", ca singurul Domn. Nu faranon era domn, ci Dumnezeu era Domnul! Uita-te numai ce face Dumnezeu, Domnul: "Eu voi impiertri inima lui Faraon [...] si Egiptenii vor sti ca Eu sunt Domnul" Exod 14:4 .

Ce parere ai? A facut Faraon chiar ce a dorit?

Problema ridicata de tine e una destul de delicata, dar care mai este abordata si in Isaia precum si de Pavel astfel in Romani 9: 14 Deci ce vom zice? Nu cumva este nedreptate în Dumnezeu? Nicidecum!

15 Căci El a zis lui Moise: "Voi avea milă de oricine-Mi va plăcea să am milă; şi Mă voi îndura de oricine-Mi va plăcea să Mă îndur."
Aşadar, nu atârnă nici de cine vrea, nici de cine aleargă, ci de Dumnezeu care are milă.


17 Fiindcă Scriptura zice lui Faraon: "Te-am ridicat înadins, ca să-Mi arăt în tine puterea Mea, şi pentru ca Numele Meu să fie vestit în tot pământul."

18 Astfel, El are milă de cine vrea şi împietreşte pe cine vrea.


19 Dar îmi vei zice: "Atunci de ce mai bagă vină? Căci cine poate sta împotriva voii Lui?"

20 Dar, mai degrabă, cine eşti tu, omule, ca să răspunzi împotriva lui Dumnezeu? Nu cumva vasul de lut va zice celui ce l-a făcut: "Pentru ce m-ai făcut aşa?"

21 Nu este olarul stăpân pe lutul lui, ca din aceeaşi frământătură de lut să facă un vas pentru o întrebuinţare de cinste, şi un alt vas pentru o întrebuinţare de ocară?

22 Şi ce putem spune, dacă Dumnezeu, fiindcă voia să-Şi arate mânia şi să-Şi descopere puterea, a suferit cu multă răbdare nişte vase ale mâniei, făcute pentru pieire;
23 şi să-Şi arate bogăţia slavei Lui faţă de nişte vase ale îndurării, pe care le-a pregătit mai dinainte pentru slavă (despre noi vorbesc)? "
.

Nu stiu daca te-am lamurit, insa l-am ascultat pe predicatorul Iosif Ton despre aceasta tema si spunea ca el il va intreba pe Isus atunci cand va ajunge in cer in legatura cu asta.

Iti mai dau un ultim exemplu:
Sa presupunem ca noi doi stam la o masa fata in fata,iar pe masa este un carton pe care e desenat o cifra. Eu vad ca e cifra 6 iar tu vezi cifra 9. Dar e aceeasi cifra!

Tot asa modul nostru de intelegere este diferit de cel al lui Dumnezeu.:)


Noi trebuie sa ne cerem iertare pentru pacatele noastre. Dumnezeu nu e de vina ca Adam a pacatuit si astfel noi toti suntem sub blestemul pacatului.

Insa a fost harul Lui pentru ca si-a implinit dreptatea Lui prin jertfa Fiului Sau, prin care noi putem primi iertarea si viata vesnica.

Multumesc pentru interventie si ma bucur ca ai avut curajul sa intrebi in legatura cu framantarea ta!:)

Daniel spunea...

Cred ca m-am exprimat gresit ieri. Cand am scris ca Dumnezeu e prea destept ca sa ceara iertare vroiam sa spun ca Dumnezeu e prea destept ca sa le ceara unor creaturi de ale lui sa se simta vinovati pentru o actiune sau alta, atat de mult incat sa fie nevoiti sa-si ceara iertare- nu ma refeream la faptul ca Dumnezeu ar trebui sa-si ceara iertare (desi uneori m-am gandit ca n-ar fi rau s-o faca uneori).
@Ana-Maria nu-ti voi publica comentariul pe blogul meu pentru ca nu are nici o legatura cu subiectul.
In legatura cu incercarea voastra de a ma aduce pe "drumul cel bun" nu pot sa spun decat ca va inteleg, dar nu are rost sa va chinuiti. Eu sunt de parere ca Dumnezeu (in cazul in care exista) e cu totul altfel decat cum il inteleg multi oameni. Nu am pretentia ca eu il inteleg, dar cred ca biblia nu e creatia lui- desigur, multe din randurile bibliei contin sfaturi foarte bune. Mie mi se pare ca dumnezeul descris de biblie nu poate fi cel adevarat. Biblia descrie un dumnezeu rau, care se joaca cu vietile unor egipteni (de exemplu) ca sa ii determine pe niste evrei sa se teama de el. Crede-ti ca suferintele indurate de mamele egiptenilor morti in acest proces sunt un pret acceptabil?
In schimb cred ca Isus a fost un om si nimic mai mult, insa un om cu adevarat intelept.
Nu, nu cred ca exista nedreptate la Dumnezeu- sunt foarte multe lucruri pe care noi deocamdata nu le putem intelege, dar Dumnezeu ne-a creat cu puterea de a gandi, de a analiza, de a pune intrebari.
Sasele pe care il vezi tu il pot vedea si eu... pentru ca Dumnezeu m-a inzestrat cu imaginatie.
Ar fi multe de discutat despre Dumnezeu, dar ma opresc deocamdata aici... asta nu inseamna ca nu voi continua sa-ti citesc gandurile, si sa le comentez... la urma urmei suntem toti in aceeasi situatie- nu stim nici unul daca avem dreptate 100%, dar putem sa ne luminam unii pe altii... oarecum.

Ana-Maria spunea...

Imi pare rau dar nu pot sa nu te contrazic Daniel! Pur si simplu nu pot!

Nu te poti pronunta in legatura cu o anumita persoana daca nu o cunosti.

Iar Dumnezeu e o Persoana:are constiinta de sine, proprie vointa si putere de a lua decizii !

Dumnezeu nu e rau! Dumnezeu nu e rau! Satana e rau! Satana e un hot!
Satana e un mincinos! Satana vrea sa distruga, sa ucida, sa piarda!Satana uraste!

Dumnezeul pe care tu il faci "rau", este dragoste. El este plin de indurare, indelung rabdator si bogat in bunatate! Iar Dumnezeul asta pe care tu il numesti "rau" si-a dat viata in locul tau, pentru ca tu sa poti trai o viata din belsug aici pe pamant, o viata cu sens, cu scop si o vesnicie alaturi de Cel mai bun si iubitor, drept , unic si sfant Dumnezeu pe care ti l-ai fi putut dori vreodata! El este atat de real si de prezent pretutindeni!

Eu nu trebuie sa Ii iau apararea lui Dumnezeu, pentru ca El stie sa isi apere onoarea si slava Sa!

El spune: "Gustati sa vedeti ce bun este Domnul" . Pana nu ai gustat din El, te rog sa nu mai emiti judecati in privinta Lui!

Iar daca nu crezi ca exista, de ce nu te apuci sa Il cauti si sa iti demonstrezi ca El chiar nu exista, si atunci vei sta linistit si vei putea spune cu certitudine altora ca nu are sens sa filosofeze degeaba? :)

El spune (desi pentru tine acum, El poate nu exista), El ne provoaca si ne invita sa il cautam: "Ieremia 29:13 Mă veţi căuta, şi Mă veţi găsi, dacă Mă veţi căuta cu toată inima.
Ieremia 29:14 Mă voi lăsa să fiu găsit de voi, zice Domnul, "


Dumnezeul asta "rau" iti promite ca se va lasa gasit de tine, daca Il vei cauta cu toata inima! De ce sa nu incerci si varianta asta? Ai ceva de pierdut?

Atat am avut de spus. Deciziile sunt ale tale, iar consecintele de asemenea. Mie nu imi place sa bat la cap pe nimeni. Asadar, nici pe tine. Esti liber sa alegi.

Multumesc din nou pentru interventie!:)

Daniel spunea...

Nici eu nu ma pot abtine. Trebuie sa continui discutia asta.
1 Eu cred 50% ca Dumnezeu exista, si 50% ca nu exista. Procentul de 50% care crede in existenta lui Dumnezeu nu mai are nevoie sa-l caute deoarece l-a gasit de mult timp- doar ca nu e cel pe carel-ai gasit tu. Dumnezeul gasit de cele 50% procente credincioase ale mele e "nouale" vazut de tine sub forma unui "sase"... poate e acelasi, doar ca privit din unghiuri diferite pare diferit.
2 stiu si eu cum e Diavolul (adica cum se crede ca e... iar intra in discutie nesiguranta procentelor. Nu am spus ca Diavolul ar fi bun, si Dumnezeu rau. Am zis ca dumnezeul descris de biblie e foarte usor de privit ca un dumnezeu rau. Ideea e ca si Dumnezeu si Diavolul au rolul lor in aceasta lume si nu cred ca unul dintre ei este superior celuilalt.
3 Posibila jertfa a lui Dumnezeu ca eu sa traiesc e o dovada ca (daca chiar asa a fost) El nu detine controlul cu adevarat...adica nu avea alternativa? sa fim seriosi...

Ana-Maria spunea...

Eu am spus ce am avut de spus !
Nu mai am nimic de adaugat!:) Tu alegi ce sa crezi si ce sa nu crezi.

Cat despre faptul ca din Biblie ai tras concluzia ca Dumnezeu e rau, te sfatuiesc sa o mai citesti inca odata de la un capat la altul si apoi sa imi spui asta(nu cred ca vei mai spune tot asa)!:)

Concluzie: Dumnezeu iti arata calea cea buna - Hristos. Daca vrei, mergi pe ea, daca nu, nu. :)

Nu mai am nimic de adaugat. :)