duminică, octombrie 26, 2008

Sa invatam sa ne asumam RESPONSABILITATEA !


"Ca fiinte umane suntem inzestrati cu libertatea de a alege si nu ne putem descotorosi de responsabilitate aruncand-o pe umerii lui Dumnezeu sau ai naturii. Trebuie sa o sustinem pe proprii umeri. De noi depinde." Arnold J. Toynbee

"Responsabilitatea este pretul maretiei. " Winston Churchill

"Daca ar fi sa ii dam un sut persoanei care ste responsabila pentru majoritatea problemelor cu care ne confruntam, nu am mai putea sa stam pe scaun timp de o luna."

Viata este mai degraba asemenea unui rau. Ne putem lasa in voia apei pentru a vedea unde ne vor purta curentii, dar avem destul control pentru a vasli inspre unul dintre maluri sau in amonte.

Unii pot incerca sa ne franeze si chiar sa puna blocaje in calea potentialului nostru, dar suntem singurii care putem opri masina sau schima directia. Performerii preiau controlul destinelor proprii. Refuza sa accepte faptul ca mostenirea, cultura, averea neta, infatisarea, educatia sau lipsa acesteia le controleaza vietile. Numai vointa, hotararea si determinarea sunt importante.

Ceea ce vreau sa spun este ca procesul de crestere poate fi folosit fie ca pretext pentru esec, fie ca motiv pentru succes. Este posibil sa nu fi crescut in cea mai minunata familie din lume, asemenea multor altora dintre noi, dar trebuie sa invatam sa ne eliberam de ea. Trebuie sa ne maturizam. Sa ne asumam responsabilitatea. Abia atunci vom intra pe drumul care conduce spre semnificatia reala.

Pasaje preluate din cartea lui Philip Baker : "Secretele oamenilor impliniti: de ce unii reusesc in timp ce altii esueaza" ,Editura Almatea 2008, Bucuresti"



Responsibility
de Ana Iordache

Dumnezeu vorbeste lui Avraam si zice: "Eu sunt Dumnezeul Cel Atotputernic.Umbla inaintea Mea,si fii fara prihana." Deci noi trebuie sa traim prin credinta in Acest Dumnezeu si iata ca El I-si asuma toata responsabilitatea cu privire la viitorul meu.(asa a facut cu Avraam,asa face si cu noi)

Genez.17.1-11 Cu cei ce asculta si pazesc poruncile Lui, El face un legamant cu ei/noi si promisiunile Lui sunt: Viata vesnica este aceasta sa Te cunoasca pe Tine singurul Dumnezeu adevarat, si pe Isus Hristsos, pe care L-ai trimis Tu.

Apoi ne fagaduieste o mostenire nestricacioasa in Imaparatia Lui.Ioan 17:3-8,17 Cum? "Sfinteste-i prin adevarul Tau:Cuvantul Tau este adevarul. Isus a spus:EU sunt Calea, Adevarul si Viata". Iata ca cine--L are pe El ca DOMN si STAPAN al inimii lui, are viitorul asigurat. Crede omule si bizuie-te pe puterea tariei Lui.

A cui este responsabilitatea ca eu sa fiu biruitor (nu un invins)? RESPONSIBILITY se desparte in doua cuvinte: respons = responsabil , obligatie abillity = capacitate, pricepere.

Acum este randul nostru: Cum raspundem noi la abilitatea Lui Dumnezeu de a ne face victoriosi ?

Domnul Isus ne spune:"Eu sunt Vita,voi sunteti mladitele.Cine ramane in Mine, si in cine raman Eu,aduce multa roada;caci despartiti de Mine,nu puteti face nimic."(de citit Ioan 15 pana vom intelege cu mintea,cu inima cine suntem si cine poate sa fie biruitor ,victorios in noi,prin noi,pentru cei de langa noi ?)

"Pot totul in Hristos care ma intareste. Filip.4:13 Sa umblam in ascultare de voia Lui pana vom ajunge toti la unirea credintei si a cunostintei Fiului Lui Dumnezeu,la statura de om mare,la inaltimea staturii plinatatii lui Hristos; Efes.4:13 Sa ne hranim zilnic cu Cuvantul Lui Dumnezeu pentru a creste in cunoastere,si apoi aplicare,caci prin intrebuintare se fortifica sufletul.

Caci Dumnezeu a vrut ca toata plinatatea sa locuiasca in EL,si sa impace totul cu Sine,(si pe noi cu Dumnezeu) Cum?prin EL...prin sangele crucii Lui.Colos.1:19-23 Aceasta-i abilitatea Lui Dumnezeu,de a ne face victoriosi,in Hristos Isus.(greu de priceput pentru o minte limitata) Domnul Isus zice: " Ferice mai degraba de ceice asculta Cuvantul Lui Dumnezeu,si-l pazesc(pastreaza). Luc.11:28 Sufletul nostru se cere alimenatat cu Cuvantul Lui Dumnezeu care-i viu si lucreaza (Evr.4:12) in noi, prin puterea credintei, transformarea, sa ajungem la statura de om mare care nu se mai teme de orice"adiere de vant"precum un copil. Nu te teme,Eu sunt cu tine in toate zilele vietii tale!"

Dar tu omule, care esti un pumn de tarana, marunt,si nevrednic, de care am EU grija in toate zilele vietii tale,stai in ascultare si pazesti poruncile Mele???? Eu Mi-am luat responsabilitatea sa-ti port de grija si am si abilitatea de a rezolva problemele tale, stai tu linistit increzandu-te in puterea tariei Mele, sa-Mi auzi glasul cand te indrept pe Cale sa nu te ratacesti ?


Niciun comentariu: