marți, septembrie 23, 2008

In cautarea raiului pe pamant

Viata. De ce este atât de frustranta uneori? Vânare de vânt, desertaciune a desertaciunilor, plictis de moarte sub soare. O permanenta interogatie fara raspunsuri unde pâna si dreptatea lui Dumnezeu se împarte aiurea, aparent fara logica. Nelegiuitul prospera, iar cel drept e condamnat la resemnare.

Timpul îşi exercita tirania într-o miscare ciclica, monotona, exasperanta, care se dizolva în neant si uitare. Cautam ceva nedefinit, alergam de nebuni, vrem un dram de fericire, un colt de rai pe pamânt. Asemeni controversatei carti a napastuitului Iov, Eclesiastul sau Cartea întelepciunii (de pe urma) a regelui Solomon s-a strecurat târziu în canonul Sfintelor Scripturi. Este o opera ciudata, amara, apropiata inimilor poetilor si monahilor care, desi s-au desprins de lume, îi resimt din plin povara zadarniciei.


Regele Solomon si-a petrecut mai bine de patruzeci de ani pe acoperisul istoriei. A guvernat un imperiu, a dialogat direct cu Dumnezeu si i-a construit un Templu fabulos. A spart toate topurile în materie de educatie, avere, faima, succes la femei si înţelepciune. Un astfel de om ar trebui să stie reteta fericirii, nu-i aşa?



Dr. David Jeremiah ne invita sa escaladam Everestul alaturi de Solomon si apoi sa privim înapoi, peste umar, tragând concluziile. Toate par bune. Doar muntele pe care am urcat este gresit.

2 comentarii:

Eliza spunea...

Doar muntele pe care am urcat este gresit? Oare si eu l-am gresit?
Probabil trebuie sa citesc cartea asta.
Thanks Ana>:D<

Ana-Maria spunea...

E o carte superba. Dumnezeu mi-a dat-o exact la timp. O prietena mi-a facut-o cadou. In articolul urmator voi reda un pasaj din ea care m-a eliberat foarte mult.

Cu siguranta o vei citi daca doresti, Eliza! ;)
>:D<