marți, octombrie 06, 2009

Este bine pentru tine sa porti un jug in tineretea ta


Plangerile lui Ieremia 3

27
Este bine pentru om să poarte un jug în tinereţea lui.
28 Să stea singur şi să tacă, pentru că Domnul i l-a pus pe grumaz;
29 să-şi umple gura cu ţărână, şi să nu-şi piardă nădejdea;
30 să dea obrazul celui ce-l loveşte, şi să se sature de ocări.
31 Căci Domnul nu leapădă pentru totdeauna.
32 Ci, când mâhneşte pe cineva, Se îndură iarăşi de el, după îndurarea Lui cea mare:
33 căci El nu necăjeşte cu plăcere, nici nu mâhneşte bucuros pe copiii oamenilor.


Va recomand cu mare caldura sa audiati spre zidirea voastra predicile cu tema : Etapele vietii, inspirate de Dumnezeu pastorului Daniel Chiu pe care le puteti gasi aici: http://www.resursecrestine.ro/predici-audio/daniel%20chiu/etapele%20vietii.htm


:)



Tânărul – model printr-un caracter nobil


Societatea contemporană transmite această idee influenţată de Hollywood, tânărul model trebuie să fie frumos, să aibă bani, carieră bună, personalitate în societate. Toate abilităţile cu care a fost înzestrat un om sunt bune, însă Dumnezeu prin Sfânta Scriptură transmite că tânărul care vrea să fie un model trebuie să aibă un caracter nobil. Se menţionează în 1Timotei 4.12: „Nimeni să nu-ţi dispreţuiască tinereţea, ci fii o pildă pentru credincioşi: în vorbire, în purtare, în dragoste, în credinţă, în curăţire.” Vrem să surprindem câteva idei frumoase din sfaturile lui Pavel:

Necesitatea unui tânăr model generaţiei contemporane

Apostolul Pavel anticipa vremurile care vor veni, o lume cu un sistem de valori şi scopuri din care Dumnezeu este exclus. Într-o asemenea lume ostilă dorinţa lui Dumnezeu este ca adevărurile Bibliei să fie transmise printr-un caracter evlavios.

În societate sunt mulţi oameni care pot fi consideraţi modele: Mircea Geoană, Traian Băsescu, Gigi Becali, Bill Clinton, Barack Obama însă dacă te uiţi la moralitatea lor vei fi dezamăgit.

Modelul nostru suprem trebuie să fie Domnul Isus, tocmai de aceea a venit El în lume, ca să caute şi să mântuiască ce era pierdut, şi să ofere omului un mod de viaţă cum să trăiască pe acest pământ. Tânărul care are parte de o schimbare de Dumnezeu în viaţă, doar atunci poate să fie un model pentru societatea contemporană. În Geneza 39.2-3, este consemnat faptul că Iosif locuia în casa lui Potifar, acest om păgân a putut realiza faptul că Iosif are o viaţă deosebită prin dedicare şi slujirea unui Dumnezeu adevărat. Nu poţi fi un tânăr model pentru generaţia contemporană dacă viaţa ta nu este transformată de Hristos.

Dorinţa apostolului Pavel este ca tânărul să fie un model printr-un caracter nobil, menţionând cele cinci faţete ale caracterului: în vorbire, în purtare, în dragoste, în credinţă, în curăţire. Richard Wurmbrand spunea: „Caracterul nu se formează prin ateism, ci prin religie.”

Necesitatea unui tânăr cu un comportament decent

Important în caracterul unui tânăr este vorbirea şi purtarea, Rick Warren spunea că dacă semeni o privire culegi un gând, dacă semeni un gând culegi o vorbă, dacă semeni o vorbă culegi o faptă, semeni o faptă culegi răsplata. Caracterul unui tânăr porneşte de la vorbire şi purtare. În Geneza este prezentat faptul că Iosif nu putea să suporte cuvintele rele din partea fraţilor săi, nu îşi permitea un vocabular murdar. Pavel îndemna pe tineri în 2Timotei 2.19 „Fereşte-te de vorbăriile goale şi lumeşti, căci cei ce le ţin, vor înainta tot mai mult în necinstirea lui Dumnezeu.” În momentul în care vorbirea unui tânăr devine cât mai biblicizată, atunci poate să se comporte ca şi Domnul Isus.

Necesitatea unui tânăr cu integritate

Sfânta Scriptură prezintă credinţa, nădejdea şi dragostea care merg împreună dar cea mai mare rămâne dragostea. Un gânditor spunea: Forma supremă de iubire dintre credincioşi e unitatea. Cine iubeşte pe Isus, iubeşte şi pe cei ai Lui, nu doar pe cei simpatici sau pe cei din confesiunea sa. Nimeni nu va fi întrebat la ultima judecată cât de mult a suferit, ci cât de mult a iubit. Apostolul Pavel prezintă în Romani 10.17: „credinţa vine în urma auzirii iar auzirea vine prin Cuvântul lui Hristos.” Pavel apreciază credinţa care s-a transmis în Timotei din bunica Lois şi mama Eunice. Timotei a avut privilegiul să crească într-o familie creştină, însă la vârsta maturităţii şi-a predat viaţa înaintea lui Dumnezeu. În bisericile protestante tinerii cresc şi beneficiază de o educaţie aleasă, atunci când ajung la vârsta maturităţii unii ignoră această oportunitate de a-şi preda viaţa în mâna Domnului. Fără credinţă nu poţi fi un tânăr cu integritate.

Un tânăr de caracter îşi va păstra puritatea, castitatea, curăţia înaintea lui Dumnezeu. Ca şi tineri trebuie să ţinem cont că alegerile sau deciziile pot avea repercursiuni şi în viaţa de familie. Tinerii care îşi permit flirtul, împart sentimente sau după cum spunea un gânditor: când cineva se îndrăgosteşte de o persoană dragă împarte sentimente, o bucată de inimă, cunoscând mai multe persoane, secţionează inima până ajunge inima precum carnea de mici. Un tânăr cu inima împărţită intră în viaţa de familie şi vrea ca familia să funcţioneze. Multe familii ajung la divorţ sau la conflicte din cauza deciziilor pripite în viaţa tinereţii.

Dumnezeu să ne ajute să fim tineri dedicaţi Domnului, modele generaţiei contemporane printr-un caracter nobil.

Beniamin Șfabu

preluat de pe site-ul: http://orizonturi123.wordpress.com/2009/09/08/tanarul-model-printr-un-caracter-nobil/

marți, septembrie 29, 2009

Particele din Duisburg

alaturi de muzica minunata se potriveste excelent :)
(Pachelbel's Canon in D)







pe malul Rinului...




impreuna cu capitanul facut din piese de lego :)

:)) a fost foarte tare faza: tipii astia erau imbracati asa pentru ca avea loc o prezentare de masini de diferite firme, iar cei doi se plimbau pe centru, in apropierea masinilor si chemasera o domnishoara care mergea pe acolo ...am prins doar faza finala in care fata nu doreste, se rusineaza si pleaca, iar cei doi sunt atat de dezamagitzi... ;)) ...a fost foarte amuzant: se poate obesrva si ca era o gramada de lume prin preajma;

dupa cum v-am mai spus...o gramada de biciclete;

cat pe ce sa ma pape si rechinul ;))

duminică, septembrie 27, 2009

Fiule, fii înţelept, şi înveseleşte-mi inima



1 Nu te făli cu ziua de mâine,
căci nu ştii ce poate aduce o zi. -

2 Să te laude altul,
nu gura ta,
un străin,
nu buzele tale.

3 Piatra este grea,
şi nisipul este greu,
dar supărarea pe care
o pricinuieşte nebunul
este mai grea decât amândouă. -

4 Furia este fără milă
şi mânia năvalnică,
dar cine poate
sta împotriva geloziei? -

5 Mai bine o mustrare pe faţă
decât o prietenie ascunsă. -

6 Rănile făcute de un prieten
dovedesc credincioşia lui,
dar sărutările unui vrăjmaş
sunt mincinoase. -

7 Sătulul calcă în picioare fagurul de miere,
dar pentru cel flămând
toate amărăciunile sunt dulci. -

8 Ca pasărea plecată
din cuibul ei,
aşa este omul
plecat din locul său.

9 Cum înveseleşte untdelemnul
şi tămâia inima,
aşa de dulci sunt sfaturile
pline de dragoste ale unui prieten. -

10 Nu părăsi pe prietenul tău
şi pe prietenul tatălui tău,
dar nu intra în casa fratelui tău în ziua necazului tău:
mai bine un vecin aproape
decât un frate departe. -

11 Fiule, fii înţelept, şi înveseleşte-mi inima,
şi atunci voi putea
răspunde celui ce mă batjocoreşte. -

12 Omul chibzuit vede răul
şi se ascunde;
dar proştii merg spre el
şi sunt pedepsiţi. -

13 Ia-i haina,
căci s-a pus chezaş
pentru altul,
ia-l zălog în locul unei străine. -

14 Binecuvântarea aproapelui
cu glas tare dis-de-dimineaţă,
este privită ca un blestem. -

15 O streaşină,
care picură necurmat într-o zi de ploaie,
şi o nevastă gâlcevitoare sunt tot una.

16 Cine o opreşte,
parcă opreşte vântul,
şi parcă ţine untdelemnul
în mâna dreaptă. -

17 După cum fierul ascute fierul,
tot aşa şi omul aţâţă mânia altui om. -

18 Cine îngrijeşte
de un smochin va mânca din rodul lui,
şi cine-şi păzeşte stăpânul
va fi preţuit. -

19 Cum răspunde
în apă faţa la faţă,
aşa răspunde inima
omului inimii omului. -

20 După cum locuinţa morţilor
şi adâncul nu se pot sătura,
tot aşa nici ochii omului
nu se pot sătura. -

21 Ce este tigaia pentru
lămurirea argintului
şi cuptorul pentru
lămurirea aurului:
aceea este bunul
nume pentru un om. -

22 Pe nebun
chiar dacă l-ai pisa cu pisălogul în piuă,
în mijlocul grăunţelor,
nebunia tot n-ar ieşi din el. -

23 Îngrijeşte bine de oile tale,
şi ia seama la turmele tale.

24 Căci nici o bogăţie nu ţine veşnic,
şi nici cununa nu rămâne pe vecie. -

25 După ce se ridică fânul,
se arată verdeaţa nouă,
şi ierburile de
pe munţi sunt strânse. -

26 Mieii sunt pentru îmbrăcăminte,
şi ţapii pentru plata ogorului;

27 laptele caprelor
ţi-ajunge pentru hrana ta,
a casei tale,
şi pentru întreţinerea slujnicelor tale.


sâmbătă, septembrie 26, 2009

Un trecător care se amestecă într-o ceartă care nu-l priveşte, este ca unul care apucă un câine de urechi


1 Cum nu se potrivesc zăpada vara,
şi ploaia în timpul secerişului,
aşa nu se potriveşte slava pentru un nebun.

2 Cum sare vrabia încoace
şi încolo şi
cum zboară rândunica,
aşa nu nimereşte blestemul neîntemeiat. -

3 Biciul este pentru cal,
frâul pentru măgar,
şi nuiaua pentru spinarea nebunilor. -

4 Nu răspunde nebunului
după nebunia lui,
ca să nu semeni şi tu cu el. -

5 Răspunde însă nebunului
după nebunia lui,
ca să nu se creadă înţelept. -

6 Cel ce trimite o solie
printr-un nebun,
îşi taie singur picioarele,
şi bea nedreptatea. -

7 Cum sunt picioarele ologului,
aşa este şi o vorbă înţeleaptă
în gura unor nebuni. -

8 Cum ai pune o piatră în praştie,
aşa este când dai mărire unui nebun. -

9 Ca un spin care vine
în mâna unui om beat,
aşa este o vorbă înţeleaptă
în gura nebunilor. -

10 Ca un arcaş care răneşte
pe toată lumea,
aşa este cel ce tocmeşte pe nebuni
şi pe întâii veniţi. -

11 Cum se întoarce câinele la ce a vărsat,
aşa se întoarce nebunul
la nebunia lui. -

12 Dacă vezi un om
care se crede înţelept,
poţi să ai mai multă nădejde
pentru un nebun decât pentru el. -

13 Leneşul zice:
"Afară este un leu,
pe uliţe este un leu!

14 Cum se învârte uşa pe ţâţânile ei,
aşa se învârteşte leneşul în patul lui.

15 Leneşul îşi vâră mâna în blid,
şi-i vine greu s-o ducă iarăşi la gură. -

16 Leneşul se crede mai înţelept
decât şapte oameni
care răspund cu judecată.

17 Un trecător care se amestecă
într-o ceartă care nu-l priveşte,
este ca unul care
apucă un câine de urechi.

18 Ca nebunul care aruncă
săgeţi aprinse şi ucigătoare,

19 aşa este omul care
înşeală pe aproapele său,
şi apoi zice:
"Am vrut doar să glumesc!" -

20 Când nu mai sunt lemne,
focul se stinge;
şi când nu mai este nici un clevetitor,
cearta se potoleşte.

21 După cum cărbunele face jăratic,
şi lemnul foc,
tot aşa şi omul gâlcevitor
aprinde cearta.

22 Cuvintele clevetitorului
sunt ca nişte prăjituri,
alunecă până în
fundul măruntaielor. -

23 Ca zgura de argint
pusă pe un ciob de pământ,
aşa sunt buzele aprinse
şi o inimă rea.

24 Cel ce urăşte se
preface cu buzele lui,
şi înăuntrul lui
pregăteşte înşelăciunea.

25 Când îţi vorbeşte cu glas dulce,
nu-l crede,
căci şapte urâciuni sunt în inima lui.

26 Chiar dacă-şi ascunde ura în prefăcătorie,
totuşi răutatea lui se va descoperi în adunare. -

27 Cine sapă groapa altuia cade el în ea,
şi piatra se întoarce peste cel ce o prăvăleşte.

28 Limba mincinoasă urăşte pe cei pe care-i doboară ea,
şi gura linguşitoare pregăteşte pieirea. -